FAQ | Vragen en antwoorden
Bestellen
Voor wie is het aanbod van kaiserkraft bedoeld?
Onze productassortiment is gericht op zowel commerciële klanten als openbare dienstverleners.
Als u een particuliere klant bent, selecteer dan ’Particuliere klanten’ rechtsboven naast de knop voor de taalkeuze.
Ik ben een nieuwe klant, hoe kan ik bestellen?
Als nieuwe klant kunt u direct via de webshop bestellen. Plaats de gewenste producten in de winkelwagen, ga dan naar ’Afrekenen’ en klik op ’Doorgaan als nieuwe klant’.
Waar kan ik het artikelnummer van het product vinden?
U vindt het artikelnummer op de productdetailpagina boven de productnaam.
Voor verpakkingsproducten vindt u het artikelnummer in de tabel met productvarianten.
Geldt er een minimale bestelwaarde?
Er is geen minimale bestelwaarde, echter worden er wel transportkosten van € 9,90 aangerekend indien het nettobedrag van uw bestelling minder dan € 150 bedraagt.
Hoe weet ik dat kaiserkraft mijn bestelling goed heeft ontvangen?
Wanneer u een bestelling plaatst in de webshop, krijgt u eerst een automatische e-mail als bestelbevestiging. Zodra uw opdracht intern bij ons is verwerkt, ontvangt u de orderbevestiging.
Kan ik mijn bestelling later nog wijzigen?
Afhankelijk van de status van de bestelling is het nog mogelijk om wijzigingen aan te brengen. Neem onmiddellijk contact met ons op. Onze klantenservice zal proberen u zo goed mogelijk te helpen.
Service
Kan ik online offertes aanvragen?
U kan dit eenvoudig en snel doen - met slechts een klik! Dit zijn de stappen die u moet volgen om online een offerte aan te vragen:
- Log in op uw webshopaccount
- Plaats de door u gewenste artikelen in uw winkelwagen.
- Ga naar uw winkelwagentje en klik rechts op "Offerte aanvragen".
- Klaar!
U zal spoedig uw vrijblijvende offerte ontvangen.
Kunnen de aangeboden producten ook in andere kleuren of speciale uitvoeringen worden geleverd?
Wij bieden een breed gamma van producten aan in verschillende kleuren voor een kleine meerprijs. De betreffende artikelen hebben op de productpagina in de webshop een keuzemenu om de RAL-kleur te selecteren. Voor meer informatie rond de andere kleuren of de speciale uitvoeringen, kan u altijd contact met ons opnemen.
Is er garantie van toepassing op de aangeboden producten?
In principe geldt er een garantie van 3 jaar op alle producten die worden aangeboden op de webshop. Op onze EUROKRAFTpro-producten bieden we een garantie van 10 jaar. En op sommige producten met een verwachte lange levensduur bieden we zelfs 15 jaar garantie.
Biedt kaiserkraft een montageservice?
Voor een aantal producten bieden wij een montageservice aan op aanvraag. Voor een meerprijs zullen wij uw product ter plaatse monteren en de verpakking terug met ons meenemen. Gelieve contact op te nemen met onze interne dienst om een offerte aan te vragen voor de montageservice.
Reserveonderdelen en onderhoud – welke service krijg ik na aankoop?
Afhankelijk van de voorraad bij de leverancier, kan u reserveonderdelen bekomen voor de door u bestelde producten. Voor meer informatie, neemt u contact op met onze dienst after-sales.
Ik wil graag mijn hele kantoor, magazijn of productiehal inrichten. Kan kaiserkraft mij hierbij helpen?
Wij realiseren uw project graag individueel, professioneel en volgens planning en nemen de projectplanning van bijv. hallenkantoren, staalconstructieplatforms, kraansystemen, slagboomsystemen, laboratoria etc. van u over. Afhankelijk van de offerte realiseren we uw eisen, de levering van goederen en ook de montage, als u dat wenst. Wij begeleiden uw projectrealisatie vanaf het moment van aanvraag tot en met de oplevering ter plaatse en nemen daarna de ondersteuning over. Onze contactpersonen staan voor u klaar om al uw vragen te beantwoorden. Voor meer informatie, kan u contact opnemen met onze projectafdeling.
E-procurementoplossingen – waar vind ik informatie?
Wij informeren u online over de mogelijkheden van e-business. Als u geïnteresseerd bent in het integreren van onze artikelcatalogus in een elektronische inkoopoplossing, adviseren wij u graag. Neem contact op met onze e-procurement-experts. Wij produceren individuele webshops met interfaceverbinding, bijvoorbeeld via OCI, of elektronische catalogi in vele formaten en classificaties volgens uw specificaties.
Verzending
Zijn er verzendkosten?
Bij een netto-bestelwaarde van € 150 of meer, zijn de verzendingen gratis. Indien het nettobedrag van uw bestelling minder dan € 150 bedraagt, rekenen wij een transportkost aan van € 9,90.
Worden er verpakkingskosten in rekening gebracht?
Verpakkingskosten zijn in de prijzen inbegrepen. Het verpakkingsmateriaal is meestal herbruikbaar. Het kan ook worden gerecycleerd en is met overeenkomstige symbolen gemarkeerd.
Met welke levertijden moet ik rekening houden?
De levertijd wordt bij elk artikel in onze webshop aangegeven. Meer dan 50 % van onze bestellingen wordt uit voorraad geleverd, wat een snelle levering garandeert. Goederen op voorraad bereiken onze klanten meestal binnen 3 werkdagen. U vindt de levertijd van uw bestelling altijd op de bestelbon. We bieden onze klanten ook de mogelijkheid om bindende leverdata af te spreken (geplande levering of vaste datum). Neem contact met ons op indien u vragen heeft over de levering of om een vaste datum af te spreken.
Waar wordt mijn bestelling bezorgd?
Wij leveren standaard aan de stoeprand. Voor geselecteerde artikelen bieden wij op verzoek ook levering op de plaats van gebruik. Neem contact met ons op om deze optie te bespreken.
Zending traceren
Kan ik mijn pakket online volgen?
De levertijd voor uw bestelling vindt u steeds in de orderbevestiging. Als geregistreerde en aangemelde klant in de webshop kunt u in het gedeelte ‘Mijn account’ uw online bestellingen inzien en de status laten aangeven. Met behulp van uw klantnummer en uw ordernummer kunt u de zending traceren.
Hoe weet ik of de bezorgstatus van mijn bestelling is gewijzigd?
Zodra u uw klant- en ordernummer heeft ingevoerd op de pagina voor het traceren van uw zending, kunt u een actieve melding instellen. U ontvangt dan een e-mail als de status van uw zending verandert. Klik hiervoor op ’e-mailmelding instellen’ en selecteer wanneer u wilt worden geïnformeerd:
- Zodra de zending onderweg is
- Na levering van een zending
- Voor elke nieuwe status van een zending
Voer het e-mailadres in waarnaar de melding moet worden verzonden. U kunt de zending ook naar wens een naam geven, bijvoorbeeld als u meerdere leveringen verwacht en de meldingen dienovereenkomstig wilt differentiëren.
Afhankelijk van welke gevallen u heeft geselecteerd, ontvangt u automatisch gegenereerde meldingen per e-mail.
Als u nog vragen heeft over uw bestelling en/of levering, neem dan contact met ons op via info@kaiserkraft.be.
Betaling
Zijn de prijzen inclusief of exclusief btw?
De getoonde prijzen zijn eindprijzen exclusief btw, aangezien de aanbieding gericht is op commerciële klanten. Als u in de webshop ’Particuliere klant’ selecteert of inlogt met een particuliere klantaccount, worden de prijzen bruto weergegeven.
Wat zijn de betalingsmogelijkheden?
Als particuliere klant kan u enkel betalen met creditcard, bankkaart, Apple Pay of op voorafbetaling. Zakelijke klanten kunnen op factuur betalen, evenals met creditcard, bankkaart en Apple Pay.
Wat zijn de betalingsvoorwaarden?
De standaard betaaltermijn is netto 14 dagen na factuurdatum. Andere termijnen kunnen worden toegepast, neem hiervoor contact met ons op.
Wanneer en hoe ontvang ik mijn factuur?
Normaal gezien ontvangt u de factuur per e-mail op de dag van de levering.
Wat gebeurt er als ik een afwijkend factuuradres moet opgeven?
Een afwijkend bezorg- of factuuradres geeft u dan meteen bij de bestelling aan. Mocht u dit zijn vergeten, neem dan contact met ons op, dan helpen wij u graag verder.
Retourneren en ruilen
Transportschade – wat gebeurt er met beschadigde goederen?
kaiserkraft hecht veel waarde aan hoge kwaliteit, ook bij de selectie van haar leveranciers en expediteurs. Mocht er toch iets misgaan, dan verzoeken wij u dringend om klachten over transportschade binnen een week schriftelijk te melden bij onze klantenservice .
Heb ik een retourrecht en hoelang kan ik daarvan gebruikmaken?
Ondanks onze hoge kwaliteitsstandaarden kan het eens gebeuren dat u niet tevreden bent met een product. Geen probleem: u kunt artikelen binnen 30 dagen retourneren, in de originele verpakking en zonder gebruikssporen.
Wij betalen u de volledige koopprijs terug zodra u de goederen geretourneerd heeft.
Webshop-functionaliteit
Welke voordelen biedt een account of registratie in de webshop?
Een account op de webshop biedt heel veel voordelen! Wij sommen de belangrijkste voor u op:
- Vraag online een offerte aan: plaats de door u gewenste artikelen in het winkelmandje en klik vervolgens op 'offerte aanvragen'. Dat is alles! Wij sturen u dan zo snel mogelijk een vrijblijvende offerte op.
- Eenvoudiger betalen: wij bieden verschillende mogelijkheden aan om uw bestelling te betalen (factuur, bank- of kredietkaart, Apple Pay). Uw voorkeursmethode wordt na uw eerste bestelling bewaard als de standaardoptie.
- Traceer bestellingen online: met behulp van zending traceren, kan u betrouwbare data ontvangen over de exacte status van uw bestelling. Op elk moment kan u uw huidige orderstatus bekijken.
- Helderder overzicht: uw bestelgeschiedenis kan op elk moment worden nagekeken - u kan dus artikelen opnieuw bestellen zonder lang te moeten zoeken en ook de reserveonderdelen en accessoires die bij het product passen eenvoudig terugvinden.
- Extra flexibiliteit: bewaar en beheer verscheidene factuur- en leveradressen.
Ik heb de gedrukte catalogus en wil een specifiek product in de webshop bekijken. Hoe vind ik dat?
Als u wilt zoeken op een productnaam of op het artikelnummer dat u kent, gebruik dan het zoekveld boven aan de pagina en typ de gewenste zoekterm in.
Ik kan het artikel dat ik zoek niet vinden in de webshop. Wat kan ik doen?
De webshop biedt verschillende mogelijkheden om producten te zoeken. Allereerst geeft de navigatie aan de linkerkant u een overzicht en toegang tot alle productcategorieën. Deze zijn vervolgens verder onderverdeeld in productgroepen. Ten tweede kunt u op elk moment gebruikmaken van de vrije tekstzoekfunctie. Voer simpelweg uw zoekterm of het bekende artikelnummer in het zoekveld bovenaan in de webshop in.
Met behulp van de filterfuncties kunt u het aantal zoekresultaten beperken tot producten die aan de ingestelde criteria voldoen. Zo komt u snel bij het gewenste product terecht en worden ook nog alternatieven en varianten voorgesteld.
Als u het product dat u zoekt nog steeds niet kunt vinden: ons team van experts biedt u naast onze webshop ook artikelen, oplossingen en zelfs complete projecten. Vanzelfsprekend geven wij u vooraf uitgebreid en competent advies, ook bij u ter plaatse. Vul online ons aanvraagformulier in of neem contact op met onze klantenservice. Wij zullen u snel, vakkundig en betrouwbaar ondersteunen.
Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord ben vergeten?
Klik in het gedeelte ’Mijn account’ op Wachtwoord vergeten en voer uw e-mailadres in het desbetreffende veld in. U ontvangt dan een e-mail met een link om uw wachtwoord opnieuw in te stellen.
Hoe kan ik me aan- en/of afmelden van de newsletter?
Als u zich wilt abonneren op onze gratis newsletter, kunt u zich hier registreren. De gratis newsletter informeert u regelmatig over actuele aanbiedingen, nieuwe producten en interessante weetjes. Na inschrijving ontvangt u bovendien een kortingsbon van 10% voor uw volgende aankoop.
U kunt zich net zo gemakkelijk weer van de newsletter afmelden via een link die zich onder aan de e-mail bevindt.
Kan ik de catalogus ook online bestellen?
Als u geïnteresseerd bent in onze gedrukte catalogus, kunt u deze bestellen via ons contactformulier. De catalogus is gratis en wordt direct verzonden. De catalogus is ook online beschikbaar.
Is er ook een digitale versie van de catalogus?
Ja, de digitale catalogus en veel andere brochures vindt u hier.
Inkooplijst in de webshop – zo werkt het:
- Inloggen:
Log in met uw toegangsgegevens om toegang te krijgen tot uw persoonlijke webshop-account. - Voeg artikelen toe aan uw inkooplijst:
Op de productpagina heeft u naast de knop "In winkelwagen" ook een knop met een icoon van een duimspijker. Als u op de knop met de duimspijker klikt, krijgt u de optie om een nieuwe inkooplijst aan te maken of een bestaande te selecteren waaraan u het door u gekozen artikel aan kan toevoegen. - Uw laatste aankopen en inkooplijst op de startpagina:
Na het inloggen ziet u uw laatste aankopen en uw inkooplijst direct op de startpagina. U heeft direct toegang tot al uw eerdere bestellingen en kunt nieuwe producten toevoegen. - Toegang tot de inkooplijst in het gedeelte ’Mijn account’:
Uw inkooplijst wordt ook opgeslagen in het gedeelte ’Mijn account’. Klik daar op ’Inkooplijst’ om alle artikelen en bestellingen te bekijken en eventueel opnieuw te bestellen. - Producten in de winkelwagen leggen:
Om producten van uw inkooplijst of uw laatste aankopen te bestellen, kunt u op de knop Winkelwagen naast het gewenste artikel klikken en dit artikel toevoegen aan uw winkelwagen.
Opnieuw kopen in ’Mijn account’ – zo eenvoudig is het:
- Inloggen:
Log in op uw webshop-account. - Naar de laatste bestellingen gaan:
Navigeer naar ’Recente bestellingen’ in het gedeelte ’Mijn account’ en bekijk alle producten die u eerder heeft gekocht. - Product uit de oude bestelling selecteren:
Zoek het gewenste product uit een van uw vorige bestellingen en klik erop om het weer te geven. - Op ’Opnieuw kopen” klikken:
Om het product opnieuw te bestellen, kunt u op de knop ’Opnieuw kopen” klikken. Het artikel wordt direct aan uw winkelwagen toegevoegd en u kunt de bestelling afronden.
Vraag / antwoord niet gevonden?
Stuur ons uw vraag en wij beantwoorden deze zo spoedig mogelijk.